Thursday, November 13, 2008

Bila Akmal dah sebulan...










Akmal ni sejak dalam perut lagi dia dah active dalam arena "Kick boxing" .. Dari 5 bulan dia dlm perut, dia dah mula menunjukkan "skill" nya sampai kadang2 aku xselesa nak duduk n tido.. Bila Dr scan ja perut mesti dia akan tunjuk skill dia lebih2 sampai 2-3 org Dr cakap.. "Ooo Your son is very active...". Pas dia kuar dari perut, Akmal pn memperlihatkan skillnya kepada kami sehingga ke hari ini... Masa dia umo sebulan, Akmal dah pandai senyum dan dah start nk borak2 ngan kiteorg. Best sangat bila tengok anak kita membesar n upgrade diri dia step by step.. Pic yg aku attached ni masa dia umor 1 bulan 3 hari.. Kejadian ini berlaku kat umah tok aku..Cam biasala masa aku pantang, Aku tido ngan dia ja atas katil.. Malam tu seperti biasa aku tidokan akmal kat tilam dia.. (posisi tido lurus & melentang kat tengah tilam).. Cam biasa gak Akmal dicekupkan ngan kelambu baby tu takut kena gigit ngan nyamuk jahat... So kami pun tido dengan nyenyak nye... Around kul 6 pagi aku bangun dan tengok Akmal dah berubah position.. Kus semangat nasib bek aku x letak Akmal kat penjuru katil.. Kalau tidak mesti anak aku jatuh gedepok macam buah nangka luruh... (Katil umah tok aku ni tinggi gak).. Ish Alhamdulilah xterjadi apa2 kat anak aku.. Start dari aritu aku dah tau yg si Akmal ni dah boleh pusing badan dia (kodek2) ke kiri n ke kanan dengan power nya.. Aku pn kenala bejaga2 n jgn letak Akmal kat penjuru tilam/katil/sofa sebab anak kami ni dah ada white belt.. Sabar ye sayang, nanti Akmal dah cerdik Ibu masukkan Akmal join Taekwondo class ye......

3 comments:

maDemoIseLLe rFa said...

kak fara ade blog jugak kew!!!
iskkk
besh arr cite psl experience delivered babe!!!
sob-sob-sob nak jugak

cik.pura.cute. said...

err..arfa nak eh?!
aku xnk lagi wat masa nih..
takot seyyy!!

FarahWadee said...

Ala.. sume akan merasa gak nanti.. Tapi xsume og kena cam aku or mayb lg teruk dr aku.. Erm aku xserik lg tapi nanti dulu kot.. Bg hilang skit memory tu...